
Tak jsem právě dodělal část své semestrální práce. Proč se o ní nepodělit? Zadání bylo navrhnout dvě odlišné trasy silnice spojující dva předem zadané body. Jedna varianta má být způsobem trasování snahou o co nejnižší stavební náklady (minimum zemních prací - co nejvíce respektovat terén), druhá pak snahou o co nejnižší provozní náklady (co nejvýhodnější podmínky pro provoz - malý podélný sklon, nerespektujeme terén, co nejkratší trasa). Závěrem pak spočítat a vyhodnotit, která trasa bude za dobu životnosti (20let) vykazovat nižší provozní náklady. Jak jsem již naznačil, zadání byla prázdná mapa s dvěma křížky. Nuže, hrajte si studenti... Takže dost řečí, 7 dní práce je tu:

Výhledová intenzita: I = 885 voz/h
Hospodářský typ provozu: výhledová intenzita Iv = 8850 voz/d
Kategorie silnice: S9,5, silnice I. třídy
Návrhová rychlost: vn = 80km/h
Minimální poloměry směrových oblouků:
Podle normy: Rmin= 325m
Podle vzorce: Rmin = 320m
Křivolakost ekonomická varianta: K= 121,58
-> zvětšení poloměru směrových oblouků na Rmin =
-> směrodatná rychlost vs =
Křivolakost komfortní varianta: K = 48,1816
-> vyhovují všechny oblouky
-> směrodatná rychlost vs = 90km/h
Minimální poloměr výškových oblouků: Rv =
Maximální podélný sklon: smax = 4,5%
Maximální výsledný sklon: mmax= 7,5%
Náklady na vrchní stavbu:
T50 = 38+26 = 96 voz/hod
T = T50/0,1 = 960 voz/24h
TNV = 0,7.C.T = 0,7.0,5.960 = 336 voz/24h
TNVp = 623,28 voz/24
Třída dopravního zatížení TDZ: III.
Měrné stavební náklady vrchní stavby: MVS =
VSkomfortní = 18,7*4,0039 = 74 872 900 Kč
VSekonomická = 18,7*4,351200 = 81 367 400 Kč
Náklady na spodní stavbu:
SSkomfortní = 1 330 * 238 342,43 = 316 995 431,9 Kč
SSekonomická = 1 330 * 97 091,04 = 129 131 083,2 Kč
Objekty a mosty:
Počet mostů: n= 2
Délka mostů lm = lm1 + lm2 = 250,64+57,52 = 308,16m
Typ konstrukce mostu: Most č.1 montovaný betonový předepjatý,
Most č.2 montovaný předepjatý
Náklady na stavbu mostu:
Okomfortni = [250,64*48 000*(9,5+1)] + [57,52*34 000*(9,5+1)]
=146 857 200 Kč
Oekonomická = 0 Kč
Celkové stavební náklady:
SNkomfortní = VS + SS + O = 538 725 531,9 Kč
SNekonomická = VS + SS + O = 210 498 483,2 Kč
Provozní náklady:
Spotřeba pohonných hmot:
PHo komfortní =
PHo ekonomická =
PHn komfortní =
PHn ekonomická =
Roční provozní náklady:
Roční počet osobních vozidel za rok R
O2010 = 929 874 voz.
O2030 = 2 230 734 voz.
Roční počet nákladních vozidel za rok R
N2010 = 483 552 voz.
N2030 = 816 432 voz.
ČR.............. …celková cena spotřebovaného času
PHR............ …celková cena pohonných hmot spotřebovaných všemi vozidly
Spotřeba času a pohonných hmot:
Celková cena spotřebovaného času:
Č2010 komfortní = 5 172 633,44 Kč/rok
Č2030 komfortní= 11 242 036,67 Kč/rok
Č2010 ekonomická = 5 492 553,46 Kč/rok
Č2030 ekonomická= 11 969 618,38 Kč/rok
Celková cena pohonných hmot spotřebovaných všemi vozidly:
PH2010 komfortní = 18 456 152,38 Kč/rok
PH2030 komfortní = 37 043 237,7 Kč/rok
PH2010 ekonomická = 28 033 426,7 Kč/rok
PH2030 ekonomická = 52 040 884,28 Kč/rok
Celkové roční provozní náklady ve sledovaném roce R (PNR):
PN2010 komfortní = 23 628 785,82 Kč
PN2030 komfortní = 48 285 274,37 Kč
PN2010 ekonomická = 33 525 980,16 Kč
PN2030 ekonomická = 64 010 502,66 Kč
Celkové provozní náklady za 20let provozu:
PCkomfortní = 717 140 601,9 Kč
PCEkonomická = 975 364 828,2 Kč
Slovní zhodnocení:
Z hlediska celkových nákladů je výhodnější pro zřízení úsporná - ekonomická varianta. Po celou dobu životnosti vykazuje menší celkové náklady oproti variantě komfortní - velkorysé. Thx to marpi.


2 komentáře:
pche!čislíčka...to umí každý prtě;)
nejftipnější je ta spodní část, kde se několika ciferné číslice proměnily v telefonní čísla!!!!:-))
Okomentovat