neděle 16. prosince 2007

Oblaka prachu



Tak jsem právě dodělal část své semestrální práce. Proč se o ní nepodělit? Zadání bylo navrhnout dvě odlišné trasy silnice spojující dva předem zadané body. Jedna varianta má být způsobem trasování snahou o co nejnižší stavební náklady (minimum zemních prací - co nejvíce respektovat terén), druhá pak snahou o co nejnižší provozní náklady (co nejvýhodnější podmínky pro provoz - malý podélný sklon, nerespektujeme terén, co nejkratší trasa). Závěrem pak spočítat a vyhodnotit, která trasa bude za dobu životnosti (20let) vykazovat nižší provozní náklady. Jak jsem již naznačil, zadání byla prázdná mapa s dvěma křížky. Nuže, hrajte si studenti... Takže dost řečí, 7 dní práce je tu:

Výhledová intenzita: I = 885 voz/h

Hospodářský typ provozu: výhledová intenzita Iv = 8850 voz/d

Kategorie silnice: S9,5, silnice I. třídy

Návrhová rychlost: vn = 80km/h

Minimální poloměry směrových oblouků:

Podle normy: Rmin= 325m

Podle vzorce: Rmin = 320m

Křivolakost ekonomická varianta: K= 121,58

-> zvětšení poloměru směrových oblouků na Rmin = 500 m

-> směrodatná rychlost vs = 90 km/h

Křivolakost komfortní varianta: K = 48,1816

-> vyhovují všechny oblouky

-> směrodatná rychlost vs = 90km/h

Minimální poloměr výškových oblouků: Rv = 5000 m, Ru = 2700m

Maximální podélný sklon: smax = 4,5%

Maximální výsledný sklon: mmax= 7,5%

Stavební náklady:

Náklady na vrchní stavbu:

T50 = 38+26 = 96 voz/hod

T = T50/0,1 = 960 voz/24h

TNV = 0,7.C.T = 0,7.0,5.960 = 336 voz/24h

TNVp = 623,28 voz/24

Třída dopravního zatížení TDZ: III.

Měrné stavební náklady vrchní stavby: MVS = 18,7 mil. Kč/km

VSkomfortní = 18,7*4,0039 = 74 872 900 Kč

VSekonomická = 18,7*4,351200 = 81 367 400 Kč

Náklady na spodní stavbu:

SSkomfortní = 1 330 * 238 342,43 = 316 995 431,9 Kč

SSekonomická = 1 330 * 97 091,04 = 129 131 083,2 Kč

Objekty a mosty:

Počet mostů: n= 2

Délka mostů lm = lm1 + lm2 = 250,64+57,52 = 308,16m

Typ konstrukce mostu: Most č.1 montovaný betonový předepjatý,

Most č.2 montovaný předepjatý

Náklady na stavbu mostu:

Okomfortni = [250,64*48 000*(9,5+1)] + [57,52*34 000*(9,5+1)]

=146 857 200 Kč

Oekonomická = 0 Kč

Celkové stavební náklady:

SNkomfortní = VS + SS + O = 538 725 531,9 Kč

SNekonomická = VS + SS + O = 210 498 483,2 Kč

Provozní náklady:



Spotřeba pohonných hmot:

PHo komfortní = 0,22869 l

PHo ekonomická = 0,23757 l

PHn komfortní = 0,91816 l

PHn ekonomická = 1,5265 l

Roční provozní náklady:

Roční počet osobních vozidel za rok R

O2010 = 929 874 voz.

O2030 = 2 230 734 voz.

Roční počet nákladních vozidel za rok R

N2010 = 483 552 voz.

N2030 = 816 432 voz.

ČR.............. …celková cena spotřebovaného času

PHR............ …celková cena pohonných hmot spotřebovaných všemi vozidly

Spotřeba času a pohonných hmot:

Celková cena spotřebovaného času:

Č2010 komfortní = 5 172 633,44 Kč/rok

Č2030 komfortní= 11 242 036,67 Kč/rok

Č2010 ekonomická = 5 492 553,46 Kč/rok

Č2030 ekonomická= 11 969 618,38 Kč/rok

Celková cena pohonných hmot spotřebovaných všemi vozidly:

PH2010 komfortní = 18 456 152,38 Kč/rok

PH2030 komfortní = 37 043 237,7 Kč/rok

PH2010 ekonomická = 28 033 426,7 Kč/rok

PH2030 ekonomická = 52 040 884,28 Kč/rok

Celkové roční provozní náklady ve sledovaném roce R (PNR):

PN2010 komfortní = 23 628 785,82 Kč

PN2030 komfortní = 48 285 274,37 Kč

PN2010 ekonomická = 33 525 980,16 Kč

PN2030 ekonomická = 64 010 502,66 Kč

Celkové provozní náklady za 20let provozu:

PCkomfortní = 717 140 601,9 Kč

PCEkonomická = 975 364 828,2 Kč

Slovní zhodnocení:

Z hlediska celkových nákladů je výhodnější pro zřízení úsporná - ekonomická varianta. Po celou dobu životnosti vykazuje menší celkové náklady oproti variantě komfortní - velkorysé. Thx to marpi.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

pche!čislíčka...to umí každý prtě;)

jarush řekl(a)...

nejftipnější je ta spodní část, kde se několika ciferné číslice proměnily v telefonní čísla!!!!:-))