úterý 8. července 2008

Rock For People 2008

Tak je to letos opět za námi. Letos zase o něco lepší než minulý rok. Organizace téměř bez chybičky, všechny vystoupení, který jsem navštívil začínali téměř na minutu přesně, klídek, pohodička, málo opilců, bordel v přijatelných mezích, počasí neobvykle příjemné, pořadatelé a sekuriťáci mimořádně vstřícní a profesionální a hlavně, perfektní atmosféra provázející celou hudební show jak se patří!
25tisíc lidí na jednom místě už je slušná porce, a o to více je k podivu, že jsem nezaznamenal jediný konflikt, nějakou neshodu. Všechno probíhalo úplně v klidu, lidi se hlavně smáli a užívali si (někteří trochu zběsileji). Prostě nečekaná pohoda. Všechny hudební produkce většinou bylo relativně krátké (+-hodina, u hvězd maximálně hodina a půl, s výjimkou DB+Čechomor, ten hrál déle), tkž šlo hlavně o pobavení fanoušků u známějších kapel, a představení tvorby u kapel méně známých, nebo pro českého hudebního znalce úplně nových objevů. Všeobecně lze konstatovat, že je na festivalo pro mne stále zbytečně mnoho HC a tvrdších kapel, z pohdledu laika nerozeznatelných od sebe. Nepříliš pozitivně jsem také vnímal rapidní nárůst SKA (ok, mám ten styl rád, ale přeci jenom, co je moc to je příliš, na tenhle žánr tu máme jiné festivaly). Ale to jsou ty nutné vady na kráse. Každá věc je má. Druhá věc je, že přeci jenom je festival ještě stále příliš "český". Většinu kapel který jsem shlédl vořili známé klasiky. Čekal jsem více indie nebo garáží, obecně věcí co mám rád, ale to bych čekal marně. Příští rok to chce Glastenbury! Hned ve čtvrtek jsem bohužel nestihl Priesnitz (trochu jsem zaspal na MIG21), to mě docela mrzelo. Stejně tak na večírku ve středu 100°C.Byl jsem zvědavý na nové věci z alba. Na Eggnoise jsem už nenašel síly a dneska si to vyčítám. No a pak už to šlo ráz na ráz, trocha zevlování, pivo, polehávání atak jak se to na festivalech dělá. Oba Tři headlineři nezklamali, uplně hodně nenadchli (The Killers jen tak něco nepřekoná), ale rozhodně potěšili, byl to zážitek. Kaiser Chiefs trpěli na déšť, Offspring byli příliš daleko (tolik lidí najednou jsem ještě asi neviděl) a Massive Attack jsou na mě příliš levicově populisticky orientovaní (ale hudebně a hlavně projekcí mě naprosto ohromili, to jenom člověk stál a zíral!).

MIG 21
Horkýže slýže

Sunshine

Los de Abajo

The Locos

Kaiser Chiefs

The prostitutes

Panteon Rococo

Wohnout

Xavier Baumaxa a hněddé smyčce (velmi vtipný závěr!)

Vypsaná fixa

Aneta Langerová

Kryštof

The Offspring
TATA BOJS!
Sto zvířat
Divokej Bill
Gipsy.cz
Kissmet (neuvěřitelná energie!)

Massive Attack

Mno, teď když se na to dívám, tak si řikám, kam jsem to lezl! ;o) Jenže, jak tam člověk je, tak se pohybuje prostě tak pomalu a žádnej stress, že spoustu věcí přehlídne, je línej se zvednout, nebo prostě zapomene. bohužel. Tak se drží velkých pódií, čisté trávy (jako trávy) a hlavně sluníčka ;). Zpětně když se dívám do programu, tak zjišťuju kolik dobrého mi toho uniklo, chtělo to jenom si to lépe prozvrhnout. Ale jak jsem už psal, letos to bylo hlavně o atmosféře a pohodě.

fotogalerie: http://www.rockforpeople.cz/index.php?ids=1&ids2=24&idf=45
rozsáhlejší info: http://musicserver.cz/, http://www.rockforpeople.cz/index.php?ids=15&idc=472

Žádné komentáře: